Sveip i vei
Swipe funksjoner
iDoc sine swipe funksjoner som forenkler og gjør at du kan jobbe raskere i felt. Her er en oversikt.
List of Services
-
Flytt kontroll til ny kundeList Item 1
- Kunderegister: Opprett ny kunde
- I kontrolloversikten, Swipe fra venstre til høyre på kontrollen.
- Klikk på det blå ikonet med to piler på.
- Velg den nye kunden og kontrollen og bygget flyttes over til ny kunde.
-
Slett kontrollList Item 2
- Stå i kontrolloversikten og svipe fra høyre mot venstre.
- Velg rød sletteknapp.
- Bekreft
Om du sletter ved en feiltakelse kan du gjennopprette fra web i oversikten, ved å velge filter med vis slettede kontroller.
-
Slett observasjon
- Stå i observasjonsoversikt og swipe fra høyre mot venstre
- Velg sletteknapp
- Bekreft
Om du sletter ved en feiltakelse kan du gjennopprette fra web i oversikten, ved å velge filter med vis slettede kontroller.
-
Hurtiglukking av observasjon
- Velg observasjon og swipe fra venstre mot høyre.
- Velg gul knapp og skriv inn tekst
- Lagre med pil nede til høyre
-
Slett kontrollpunkt
- Åpne kontrollpunktoversikt, velg kontrollpunkt og swipe fra høyre mot ventre.
- Velg sletteknapp
- Bekreft
-
Rediger kontrollpunkt
- Velg kontrollpunkt og swipe fra venstre mot høyre og velg grønn knapp med blyant.
- Endre plassering, type, ID og eventuelt angi alternativ type.
- Klikk pil ned til høyre for å lagre.
-
Kopier kontrollpunkt
- Velg kontrollpunkt og swipe fra venstre mot høyre.
- Velg gul knapp
For å endre data på kontrollpunktet se punkt over.
Ved kopiering følger alle registrerte data med til nytt kontrollpunkt

Integrasjonen mot FLIR sparer termograføren for mye etterarbeid med rapportering. Via delt Wi-Fi kan du overføre termobilde trådløst fra FLIR kamera til iDoc ute i felt. Deretter kan du analysere og bearbeide bildet, slik at det blir slik du ønsker å presentere det for kunde. Du kan også koble til en strømtang via Bluetooth (eks. CM57), og overføre måleresultat direkte til iDoc. De tre første avsnittene under viser hvordan du "parer" og stiller inn enhetene. Det gjøres første gang du setter enhetene opp mot hverandre. I påfølgende avsnitt vises hvordan du får bildet over til iDoc og analyserer det, samt noen tips og triks.

– Kan dere hjelpe oss med å effektivisere nødlyskontroll? Slik lød telefonsamtalen fra en av våre kunder, og vi hev oss rundt og startet som alltid med å tenkte gjennom prosessen. Vi må gjøre noe som "parkerer" dagens løsninger, både når det gjelder brukervennlighet, kvalitet og tidsbesparelse. Et standard oppsett på dette er å bruke et regneark som en oppdaterer etter hver kontroll. Det tar gjerne ikke så lange tiden å oppdaterer regnearket, men en skal inn på kontoret, en skal ha en kopp kaffi, en skal logge seg på å finne regnearket, det skal oppdateres, det skal skrives avvik og det skal oversendes til kunde. Tiden flyr... Med iDOC nødlyskontroll slipper du dette! Du gjør det samtidig med at du går kontrollen og på samme måte som du krysser av for kontrollert på listen din, krysser du av på iDOC. Finner du et avvik så registrerer du det der og da, og når du er ferdig så klikker du "send rapport". Kunden får et flott dokument og kan bestille utbedring av de nødlysene som har feil eller mangler. Se her hvor enkelt vi har løst det. Klikk her . Tips til kontrollerende Nødlyssystem er et sikkerhetssystem og det er helt nødvendig at det til en hver tid er oppe å går iht kravet. Husk også at rømningsveien må også kontrolleres. Det settes ofte ting i rømningsvei som medfører et hinder ved rømning og dette må bort. Forskrifter og normer: Byggteknisk forskrift (TEK 10/17) NEK EN 50172 - overordnet systemstandard, vedlikehold og dokumentasjon NS1838 - standarden som beskriver krav og normer Kort fortalt beskriver NEK EN 50172 blant annet at det skal utføres månedlig kontroll der det ikke stilles krav til personell, mens det i tillegg skal utføres en årlig kontroll der det stilles krav til kompetent-/fagpersonell.

Hvis det er slik at markedet er sulten på å fornye seg innen dokumentasjon av brannalarm, så er vi klar! Vårt spørsmål var: Hvilke ønsker har dere dere til funksjonalitet? Det må være noe automatikk, litt fancy muligheter som gjør det enkelt å leverer god kvalitet og jobbe raskt, samt at rapportene må være utførlige og enkle å lese og forstå og dekke standarden. Ikke bare en liste med kryss på, men avvik slik vi kan lage på el-kontroll med bilder og muligheter til å tegne på bildene, samt gjerne kunne legge inn kommentarer som ikke er avvik, men som opplysning til kunde. Med denne beskrivelsen, noen runder på telefon og video, samt endel testing og tilpasning, samarbeid mellom flere av våre kunder, ble denne malen levert i våren 2021. Vi har fått veldig positive tilbakemeldinger både fra de utførende og ikke mist til de som får rapporten. Som en av kontrollørene sa: Det er noe med å kunne leverer fra seg litt mer enn en hvit A4-side med noen kryss på når en tar betalt for jobben. Vil du se hvordan vi løste det? Klikk her.