Instruks for integrsjoner
Instruks for integrasjon mot FDV system
Integrasjonen gir muligheter for å levere avvik for avvik inn i kundens FDV system. Dette er en stor fordel for kunden i videre planlegging og lukking av avvik, og gir de full oversikt ned på utstyrsnivå.
Kontrollen gjøres på avanlig måte ved at du oppretter kunde, bygg og kontroll og så kan du overføre denne i etterkant og knytte den mot riktig bygning i kundens FDV system.
Overføre avvik til kundens FDV system
For å overføre avvik må integrasjon være på plass. Se detaljer lengre ned for hvordan det gjøres.
Start overføringen med å stå inne på kontrollen og klikk på meny oppe til høyre og velg hvilket system du skal overføre på.

Om byggetdu har ikke har vært integrert fra før vil systemet spørre hvilken bygning hos kunden dette er. Velg bygning.

Bekreft at du ønsker å overføre avvikene.

Avvik som er større enn TG0 vil nå bli overført til kundens FDV system. For FDVweb vil også innledende tekst i rapporten bli overført. For Famac blir kun avvik overført.

Rapporten er nå ferdigstilt og du kan endre status til avsluttet om du ønsker. Avvikene blir fulgt opp i kundens FDVweb.
Opprettelse av integrasjon
For at integrasjonen skal virke må en koble sammen systemene. Det gjøres bare en gang ved at en får en kode fra systemlevrandøren og legger inn på din kundes kundekort i iDOC.
Om kunden har flere underliggende eiendomsselskaper, skal du ikke opprette de. Systemleverandøren vil presentere byggene til alle underliggende eiendomsselskaper på hovedkunden.

Legg inn opplysninger som du har fått fra kunden og klikk deretter på knappen "Opprett API nøkkel".

Når nøkkel er opprettet må du teste kommunikasjonen ved å klikke på knappen "Test API-nøkkel"

Får du SUCCEEDED er kommunikasjonen bekreftet. Om det ikke virker sjekk at nøkkel og passord er riktig skrevet og prøv igjen. Om det fortsatt ikke virker ta kontakt med oss.


