Samarbeidspartner

Med denne funksjonen kan du gi tilgang til eksterne personer som skal bidra til din rapport. Det kan for eksempel være: 

 

  • Du tilbyr kontroller for et annet selskap sine kunder, som en 3-part. 
  • Du utfører kontroller for et annet selskap der de lukker avvik og har avtale med kunde. 
  • Du tilbyr kundene dine kontrolloppdrag, men leier inn ekstern hjelp til å få utført oppdraget. 
  • Kunden din ønsker at en annen skal lukke avvikene du har funnet. 

 

  • Registrer kunde, kontaktperson og bygninger

    Det er viktig at du som "eier rapporten" registrerer eier av bygget som kunde. Dette fordi historikken da vil følge bygget til en hver tid. Skifter bygget eier, så kan du enkelt flytte en kontroll til en ny eier. På iOS gjør du dette enkelt ved å swipe fra venstre til høyre på rapporten under kontroller.  


    Du kan gi eier tilgang til rapporten ved å gi kontaktperson hos eier tilgang til iDOC. Det gjør du ved å legge inn brukernavn og sende aktiveringskode. Om kunde er bruker av iDOC fra før, er det viktig at du benytter samme organsisasjonsnummer på selskapet når du registrer kunden. De kan da bruke eksisterende pålogging, slik at du trenger ikke sende aktiveringskode til kontaktperson. 

  • Registrer samarbeidspartner og kontaktperson

    Velg "samarbeidspartner" under kunde og registrer opplysninger om firma og kontaktpersoner. Du gir kontaktpersoner tilgang til iDOC ved å angi et brukernavn og sende en aktiveringskode. Husk at både mail og mobiltelefonnummer til kunden må være registrert. Samarbeidspartner vil da få eget "iDOC". Om samarbeidspartneren din allerede er kunde av iDOC, så er det viktig at du benytter samme organisasjonsnummer.  De kan da bruke eksisterende pålogging og du trenger ikke aktivere de hos deg. . 

  • Velg kontrolltype og opprett rapport

    Når både kunde og samarbeidspartner er registrert i din iDOC, kan du opprette rapporten og velge kunde, bygninger og til slutt samarbeidspartner(e). Rapporten vil da dukke opp i både kundens og samarbeidspartnerens iDOC. Husk å angi rettigheter på kunde og samarbeidspartner. Som standard er det lukking av avvik som blir gitt. Men du kan overstyre dette ved å klikk på personen i rapporten, og gi rettigheter. 

  • Rapporten dukker opp hos samarbeidspartner

    Rapporten ligger nå i samarbeidspartner sin pålogging. De kan da utføre det som du har gitt de rettigheter til i rapporten.  Det kan være at de bidrar til innhold, eller at de kun lukker avvik. 


Slik oppretter du en samarbeidspartner

Opprett samarbeidspartner ved å gå til «Kunde» og klikk på den "Pluss" knappen og velg opprett «Samarbeidspartner». Registrer firmanavn og kontaktperson. Det er viktig at en bruker riktig organisasjosnummer på selskapet man registrerer.

Klikk blå knapp og velg

Søk opp firma og Klikk på det du skal legge til. Velg "Fortsett". Finner du det ikke, kan du opprette manuelt ved å klikke på "Fortsett" uten å velge noe.  Legg til kontaktperson.

Gi kontaktperson hos samarbeidspartner tilgang

Påse at peronenen har registrert mobil og mail, og legg til brukernavn. Klikk så på "Send aktiveringskoden" og personen får en sms med link og kode for å opprette seg et passord. 

NB! Om firmaet er bruker av iDOC fra før og personen har tilgang, så kan personen bruke den tilgangen og du trenger ikke sende ny aktiveringskode. Det er da viktig at selskapet er registrert med samme organisasjonsnummer. 

Klikk på personkortet til personen

Sjekk at telefonnummer og brukernavn er registrert. Send aktiveringskode ved å klikke på "Send påloggingsinfo".

Slik oppretter bruker  passord

Kontaktpersonen mottar en SMS med en lenke og en PIN-kode. For å få adgang til systemet må han/hun nå legge inn et passord på sin bruker. Passordet er personlig og må være sterkt.

Kontaktpersonen mottar en SMS med en pinkode på og en lenke. Klikk på lenken.

Legg inn PIN-kode

Registrer og verifiser et passord. Bruk et sterkt passord!

Du får nå opp dit brukernavn og logge deg på tildelt brukernavn og passord. 

Av Bernth Torsvik 20 Nov, 2023
Årsrapportering til personsertifiering
Av Bernth Torsvik 15 Oct, 2023
Benytter du FDVweb eller Famac er det mye å hente på å benytte et kontrollforetak som bruker iDOC som støtteverktøy til å utføre kontrollen din på.
Av Bernth Torsvik 04 May, 2023
iDOC besøger Danmark den 6.-7. juni og vil gerne besøge potentielle kunder inden for termografi, elkontrol og sikkerhedseftersyn som brand og nødbelysning.
Av Bernth Torsvik 01 Mar, 2023
Elektroinstallatører – ny løsning for Instruert BA4 personell.
Av Bernth Torsvik 21 Mar, 2022
Vi viser idéen bak "Hurtigvalg" på 30 minutter
Av Bernth Torsvik 21 Mar, 2022
Vi viser FLIR integrasjon mot iDoc på 30 minutter
Av Bernth Torsvik 30 Dec, 2021
Integrasjonen mot FLIR sparer termograføren for mye etterarbeid med rapportering. Via delt Wi-Fi kan du overføre termobilde trådløst fra FLIR kamera til iDoc ute i felt. Deretter kan du analysere og bearbeide bildet, slik at det blir slik du ønsker å presentere det for kunde. Du kan også koble til en strømtang via Bluetooth (eks. CM57), og overføre måleresultat direkte til iDoc. De tre første avsnittene under viser hvordan du "parer" og stiller inn enhetene. Det gjøres første gang du setter enhetene opp mot hverandre. I påfølgende avsnitt vises hvordan du får bildet over til iDoc og analyserer det, samt noen tips og triks.
Erik Gjestvang  fra Gjensidige og Kjell Bechmann-Pedersen fra Eika - digital rapportering er viktig!
Av Bernth Torsvik 24 Sep, 2021
To dager med et bredt og godt program med fokus på elsikkerhet og brannforebygging. Vi takker Norsk Elektroteknisk komité for en flott gjennomført konferanse.
Av Bernth Torsvik 30 Aug, 2021
– Kan dere hjelpe oss med å effektivisere nødlyskontroll? Slik lød telefonsamtalen fra en av våre kunder, og vi hev oss rundt og startet som alltid med å tenkte gjennom prosessen. Vi må gjøre noe som "parkerer" dagens løsninger, både når det gjelder brukervennlighet, kvalitet og tidsbesparelse. Et standard oppsett på dette er å bruke et regneark som en oppdaterer etter hver kontroll. Det tar gjerne ikke så lange tiden å oppdaterer regnearket, men en skal inn på kontoret, en skal ha en kopp kaffi, en skal logge seg på å finne regnearket, det skal oppdateres, det skal skrives avvik og det skal oversendes til kunde. Tiden flyr... Med iDOC nødlyskontroll slipper du dette! Du gjør det samtidig med at du går kontrollen og på samme måte som du krysser av for kontrollert på listen din, krysser du av på iDOC. Finner du et avvik så registrerer du det der og da, og når du er ferdig så klikker du "send rapport". Kunden får et flott dokument og kan bestille utbedring av de nødlysene som har feil eller mangler. Se her hvor enkelt vi har løst det. Klikk her . Tips til kontrollerende Nødlyssystem er et sikkerhetssystem og det er helt nødvendig at det til en hver tid er oppe å går iht kravet. Husk også at rømningsveien må også kontrolleres. Det settes ofte ting i rømningsvei som medfører et hinder ved rømning og dette må bort. Forskrifter og normer: Byggteknisk forskrift (TEK 10/17) NEK EN 50172 - overordnet systemstandard, vedlikehold og dokumentasjon NS1838 - standarden som beskriver krav og normer Kort fortalt beskriver NEK EN 50172 blant annet at det skal utføres månedlig kontroll der det ikke stilles krav til personell, mens det i tillegg skal utføres en årlig kontroll der det stilles krav til kompetent-/fagpersonell.
Av Bernth Torsvik 23 Aug, 2021
Hvis det er slik at markedet er sulten på å fornye seg innen dokumentasjon av brannalarm, så er vi klar! Vårt spørsmål var: Hvilke ønsker har dere dere til funksjonalitet? Det må være noe automatikk, litt fancy muligheter som gjør det enkelt å leverer god kvalitet og jobbe raskt, samt at rapportene må være utførlige og enkle å lese og forstå og dekke standarden. Ikke bare en liste med kryss på, men avvik slik vi kan lage på el-kontroll med bilder og muligheter til å tegne på bildene, samt gjerne kunne legge inn kommentarer som ikke er avvik, men som opplysning til kunde. Med denne beskrivelsen, noen runder på telefon og video, samt endel testing og tilpasning, samarbeid mellom flere av våre kunder, ble denne malen levert i våren 2021. Vi har fått veldig positive tilbakemeldinger både fra de utførende og ikke mist til de som får rapporten. Som en av kontrollørene sa: Det er noe med å kunne leverer fra seg litt mer enn en hvit A4-side med noen kryss på når en tar betalt for jobben. Vil du se hvordan vi løste det? Klikk her.
Flere innlegg
Share by: